Det har gått 3 måneder siden siste gang jeg var på befaring her og jeg la ut bilder fra byggeaktiviteten.
Siden da har det gått fremover så det suser.
Her er status pr. 14.07.2010. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120022-2010_07140015.jpg](https://pix.njk.no/120//t120022-2010_07140015.jpg)
Trikken snur foreløpig på Lilleaker, men nå er deler på plass og det er klart til å koble traseen videre mot det eksisterende sporet mot Øraker. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120023-2010_07140016.jpg](https://pix.njk.no/120//t120023-2010_07140016.jpg)
Sporveksler og kryss ligger klare i traseen ovenfor Lilleaker. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120024-2010_07140028.jpg](https://pix.njk.no/120//t120024-2010_07140028.jpg)
Leskurene står urørt på Øraker. Nå er kulverten helt ferdig og det er plantet oppå. Brakkeriggen er vekk. Det er klart for sporlegging. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120025-2010_07140054.jpg](https://pix.njk.no/120//t120025-2010_07140054.jpg)
Det skal som kjent gå T-bane i rute her den 6. desember. Det ser ut som om man er ute i god tid. Jeg registrerte at firmaene Strukton Rail og Swietelsky (sistnevnte fra Østerike) var i aksjon med å legge spor. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120026-2010_07140060.jpg](https://pix.njk.no/120//t120026-2010_07140060.jpg)
Her står jeg over utgangen på kulverten. Vi ser stedet der trikk og T-bane skal inn på samme trasè. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120027-2010_07140064.jpg](https://pix.njk.no/120//t120027-2010_07140064.jpg)
Her kommer sporene fra nye Bjørnsletta st. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120028-2010_07140071.jpg](https://pix.njk.no/120//t120028-2010_07140071.jpg)
Tar med dette bildet også. Kulverten er klar til å få spor. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120029-2010_07140072.jpg](https://pix.njk.no/120//t120029-2010_07140072.jpg)
Dem som ønsker å se den aller første kjøring på den nye traseen må jeg skuffe. Man er allerede ute og kjører som bare det.. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120030-2010_07140088.jpg](https://pix.njk.no/120//t120030-2010_07140088.jpg)
Bildet er tatt fra brua over Vollsveien på Jar. Denne maskinen kjørte under brua. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120031-2010_07140098.jpg](https://pix.njk.no/120//t120031-2010_07140098.jpg)
Jar stasjon er så godt som ferdig støpt. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120032-2010_07140099.jpg](https://pix.njk.no/120//t120032-2010_07140099.jpg)
Jar. Her losses sviller fra bil. Denne svillen var av typen dobbel. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120033-2010_07140132.jpg](https://pix.njk.no/120//t120033-2010_07140132.jpg)
Vanskelig å komme til. Bildet er tatt fra en byggeplass i Vidars vei og vi ser vestfra mot Jar. Legging av sporveksler. Det kan også skimtes en perrong med et leskur i bakgrunnen. Denne er vel beregnet på trikken vil jeg tro. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120034-2010_07140167.jpg](https://pix.njk.no/120//t120034-2010_07140167.jpg)
Jeg hopper over Tjernsrud og beveger meg til Ringstabekk. På tjernsrud er det nå kun en undergang og mye gjerder. Lite spennende motiver å ta med seg. Disse karene ble høflig spurt av meg om det var ok å ta bilde. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120035-2010_07140175.jpg](https://pix.njk.no/120//t120035-2010_07140175.jpg)
Ringstabekk. Sist gang jeg var her var det fortsatt utgraving. Nå går det fremover med støping av ny stasjon. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120036-2010_07140183.jpg](https://pix.njk.no/120//t120036-2010_07140183.jpg)
Her står jeg på Ringstabekk og ser i retning Egne Hjem. Det er jo noen husstander der man ikke trenger gå særlig langt for å følge med på byggeaktiviteten. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120037-2010_07140195.jpg](https://pix.njk.no/120//t120037-2010_07140195.jpg)
Ringstabekk stasjon. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120038-2010_07140197.jpg](https://pix.njk.no/120//t120038-2010_07140197.jpg)
Sett fra Bærumsveien. Fra Ringstabekk mot Tjernsrud. Denne brua må bli kjærkommen når den åpner. Nå er området temmelig ufremkommelig. Jeg gikk langt for å komme meg over til slutt. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120040-2010_07140230.jpg](https://pix.njk.no/120//t120040-2010_07140230.jpg)
Mot Bekkestua. Bildet er ikke så godt teknisk. Det var motlys og jeg måtte legge kamera høyt oppe på et gjerde, fyre av og håpe på det beste. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120041-2010_07140236.jpg](https://pix.njk.no/120//t120041-2010_07140236.jpg)
Utsikt fra den første brua på Bekkestua i retning Egne Hjem. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120042-2010_07140249.jpg](https://pix.njk.no/120//t120042-2010_07140249.jpg)
Utsikt fra Brua gjennom Bekkestua sentrum. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120043-2010_07140252.jpg](https://pix.njk.no/120//t120043-2010_07140252.jpg)
Utsikt fra Bekkestuabrua vestover i retning Gjønnes. Det jobbes på utrolig mange steder samtidig. Fellesferie synes å være kraftig oppskrytt. 14. juli 2010 foto: Anders O. ![forstørr](pix/lupe.png) ![t120044-2010_07140258.jpg](https://pix.njk.no/120//t120044-2010_07140258.jpg)
Så var befaringen slutt for denne gang. Vi ser brua gjennom Bekkestua og åsted for kommende trasè for både bane og trikk. Kameraet (Canon EOS 40D med 17-85 mm objektiv)ble pakket ned og undertegnede tok 42-bussen tilbake til hovedstaden. 14. juli 2010 foto: Anders O. |