Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 4. nivå av toppinnlegget "To grønne B7" i Plattformen

Hele tråden har 31 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

      Merkenavnet Ole-Jacob Thorkildsen 13. aug. 2020 kl.1250 #316158 (#316155) Vist 396 ganger Lik innlegget
 

Sørtoget og Nord er jo nå etablert som merkenavn "eid" av Jernbanedirektoratet. Heldigvis er det ikke lansert nytt navn på anbudspakke 3/Bergensbanen. Men er det sagt noe som helst om merkenavn i den sammeneng på lik linje med de andre anbudspakkene?

        Merkenavnet Mats G. Michelsen 13. aug. 2020 kl.1829 #316172 (#316158) Vist 341 ganger Lik innlegget
 

Var ikke klar over at at det var Jernbanedirektoratet som eide disse navnene, men det var interessant. I så fall synes jeg de skulle tatt mer eierskap og strømlinjeformet navnene om det nå på død og liv må bygges masse nye merkenavn.

En annen billigere, fleksibel og enklere løsning hadde vært en type Skyss/Ruter-variant med et felles merkenavn og profilering togene. Hvis det er veldig om å gjøre kan operatøren få klistre navnet sitt i enden av vognen. Jeg kjøper ikke at dette ligger tilbake for merkenavnene operatørene og Jernbanedirektoratet har klart å komme opp med.

Personlig synes jeg "Sørtoget" virker litt oppkonstruert og tungt, men i forhold til det fullstendig intetsigende "Nord" er det nesten genialt. Om rutepakke 3 nå får merkenavnet "Bergensbanen" så et det ikke akkurat nyskapende, men på det er i det minste et etablert og gjenkjennelig navn.

          Merkenavnet Hans-Ole Sveia 13. aug. 2020 kl.1848* #316173 (#316172) Vist 340 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Dette vet jeg ikke svaret på.

Det jeg lurer på er hvilke retningslinjer som gjelder for profilering av materiell i denne anbudspakken og hvilke krav til utseende en har ved tilbakelevering til Norske tog AS.

Type 7-materiellet vil måtte byttes ut i løpet av anbudsperioden, enten fordi det erstattes av noe nyere eller fordi tilstanden er så dårlig at typen ikke lenger kan brukes uten reparasjoner støtt og stadig.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.14 sek
I dag 10441 treff på forum10, og 72441166 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12840 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.