Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 10. nivå av toppinnlegget "Sandefjord - brann i forbigangsledning ved km 140" i Plattformen

Hele tråden har 132 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                  Sandefjord stasjon Terje Andersen 29. juli 2021 kl.1512 #338091 (#338084) Vist 641 ganger Lik innlegget
 

Sandefjord er vel en ganske omfattende stasjon med 4 togspor og minst 1 kanskje 2 planoverganger. Det er hva jeg får ut av en Driftshåndbok fra 2008. Det må en ganske omfattende sporforenkling til før det kan dekkes av et standard NSI-63 anlegg.

Og skal det nyprosjekteres et nytt anlegg med nye funksjonaliteter på i henhold til dagens prosjekterings og implementeringskrav tar det minst 2 år kanskje vesentlig mer før anlegget er operativt. Og da skal det kanskje byttes med ERTMS innen kort tid uansett.

Terje

                    Sandefjord stasjon Jan Arne Rødland 29. juli 2021 kl.1553* #338098 (#338091) Vist 642 ganger Lik innlegget
 

Neste oppdatering på mandag. Det blir interessant å høre hva BaneNor da vet.
Hans-Morten burde kanskje sende inn bilde av kråka? smiler

                      Sandefjord stasjon Snorre Johansen 1. aug. 2021 kl.1630 #338205 (#338098) Vist 512 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Etter foreløpig plan blir Sandefjord stasjon midlertidig nedlagt og opprettet som Sandefjord holdeplass. Sporveksler blir klavelåst. Mulig man også midlertidig stenger noen planoverganger. Det blir betjent med TXP på Lauve og Stokke, og strekning uten fjernstyring i mellom.
Sannsynligvis blir det montert et «nytt» NSI-63 anlegg på Sandefjord, og forenkling av sporarrangementet til to spor.

                        Hvor lang tid? Ole-Jacob Thorkildsen 1. aug. 2021 kl.1714 #338206 (#338205) Vist 498 ganger Lik innlegget
 

Det høres jo ut som den raskest mulige løsningen om det gamle anlegget er helt ødelagt. Kan du (har du lov til😉) å si noe om hvor raskt en slik løsning kan være på plass slik at trafikken kommer igang igjen?

                          Hvor lang tid? Erik W. Johansson 1. aug. 2021 kl.1914* #338209 (#338206) Vist 493 ganger Lik innlegget
 

Mht. evt. nytt NSI 63: Hvordan BaneNOR vil løse dette vet ikke jeg, men det kan gå relativt raskt med følgende forutsetninger:

At en unngår å måtte sette jobben ut på anbud. Alternativene kan være er å gjøre jobben selv eller tildele den som direktebestilling med henvisning til situasjonen (loven kan tillate det).

At en har tilgang til komponentene som trengs.

At en har kompetente folk som ikke gjør jobben større enn nødvendig - ikke minst mht. dokumentasjon. Med en tospors stasjon med NSI 63 bør en kunne gjenbruke mye fra andre anlegg. Med riktig og ikke for overdreven dokumentasjon går også saksbehandlingen hos myndighetene normalt raskt.

                        Sandefjord stasjon - NSI-stillverket fra 1957 Per Hilton 2. aug. 2021 kl.1233 #338247 (#338205) Vist 463 ganger Lik innlegget
 

Jeg hadde satt veldig stor pris på om "noen" kunne supplere stasjonsdatabasen med gode bilder av stillverkspanelet til det nå antatt avgåtte stillverket i Sandefjord.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.28 sek
I dag 9194 treff på forum10, og 72240828 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12821 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.