Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en deltråd på 13. nivå av toppinnlegget "Sandefjord - brann i forbigangsledning ved km 140" i Plattformen

Hele tråden har 132 innlegg. Du er tidligere blitt vist av dem

                        Planoverganger m.m. Terje Andersen 11. aug. 2021 kl.1948* #338801 (#338800) Vist 213 ganger Lik innlegget
 

Hvis sikringsanlegget for planovergangen ikke er operativt er vel rutinen at tog skal stoppe foran overgangen. Men om det er stor biltrafikk på overgangen trenger man også noen som stopper vegtrafikken før tog kan passere.

Og sikkerhetskritiske stopp som en planovergang blir i et slikt tilfelle bør da også sikres med baliser som kontrollerer stopp eller nedsetting til lav hastighet for togene.

Et opplegg med 2-3 betjente stasjoner og kanskje noen betjente planoverganger vil en kraftig økning i antall txp-er som får ny stasjonering for en periode. Jeg skjønner at dette ikke er lett.

Og det blir store forsinkelser. Kanskje buss for tog er det enkleste og beste, eller buss for tog Stokke - Larvik, om Stokke kan brukes, og tog Larvik - Skien. Her er det ingen godstog som skal fram.

Terje Andersen

                          Tog for buss for tog? Herman 12. aug. 2021 kl.1122 #338822 (#338801) Vist 185 ganger Lik innlegget
 

Kunne man la passasjerene bytte tog i hver ende?

Jeg innbiller meg at så lenge det er ett enkelt tog på en gitt strekning kan dette toget kjøre frem og tilbake så mye det bare vil uten at noe blir farlig.

Man må sikkert sette klave på noen sporveksler, og sette opp fysiske sperrer, slik at tog ikke kjører for langt, og havner på problemområdet.

                            Tog for buss for tog? Terje Andersen 12. aug. 2021 kl.1432 #338829 (#338822) Vist 168 ganger Lik innlegget
 

Hva gjør du med planoverganger?

Terje

                              Tog for buss for tog? Herman 12. aug. 2021 kl.2158 #338854 (#338829) Vist 155 ganger Lik innlegget
 

Hva man gjør med planoverganger er avhengig av hvor vanskelig det vil være å stenge veien til signalanlegget er i orden.

Helst ville jeg satt opp veisperringer og leid inn noen som kan forklare bilistene hvordan de kommer seg dit de skal.

Alternativet er å hente inn noen som kan lukke midlertidige grinder (byggjerder) når tog ventes, og åpne grindene når toget har passert, i tillegg til de som forklarer alternative ruter.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.17 sek
I dag 21861 treff på forum10, og 72253495 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 12823 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.