Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trafikknytt»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Trafikknytt    

Ofotbanen har enkeltspor ·1 Ståle Ualand 18. juni 2024 kl.1825* #397046 Vist 298 ganger Lik innlegget
 

Det ser ut som det har vært stengt på Malmbanan / Ofotbanen i dag. Ifølge avisen Fremover så skyldes det såkalt hvite stasjoner på svensk side. Man mister altså visuell kontroll over toget. Jeg vil tro at det handler om det svenske kaller transmissionsfel, og at togleder ikke ser stasjonene i systemene sine.

Nå skal etter hvert den feilen være rettet og da fant man feil på sporet mellom Straumsnes og Rombak. Første prognose var 16, nå klokken 19.
Jeg vil tro at Korslund har vært noe uheldig med uttalelsene, eller avisen har surret litt med sitatet.... Denne er litt fin:
"– Det er enkeltspor på store deler av strekningen så det påvirker nok trafikken, men jeg har ikke fått noen detaljer om omfanget."

Kan også legge til at Trafikverket åpnet for persontrafikk på strekningen Björkliden - Bjørnfjell i går. Dagen i dag skulle være første dag med ordinær passasjertrafikk siden desember. Det ble da altså feiret med nye problemer.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trafikknytt»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.50 sek
I dag 5383 treff på forum10, og 76426225 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13208 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.