Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Plattformen    

Hvor kommer ME/TME til kort? ·6 Carl Fredrik Tjeransen 26. juni 2024 kl.1348 #397520 Vist 607 ganger Lik innlegget
 

SJ er i et svært krevende materiellsituasjon på Nordlandsbanen hvor dagtogene er helt eller delvis erstattet med buss. I min naivitet skjønner jeg ikke hvorfor ikke ME/TME kan brukes som reservelok for å avlaste Di4.

Flere av disse lokene har Norsk ATC, noen har endatil ETCS. Hvis de ikke kan brukes i lave temperaturer om vinteren, kan de vel brukes vår, sommer og høst slik at Di4 kan få revisjon i det varmeste delen av året mens ME/TME kan få revisjon i løpet av vinteren. Fravær av togvarme løses med bruke av finke (Fde). Er det da noe jeg har glemt/oversett som gjør at disse ikke kan brukes?

Hvor kommer ME/TME til kort? Roar 26. juni 2024 kl.1834 #397523 (#397520) Vist 520 ganger Lik innlegget
 

Dørkontroll fra lokomotiv? Trolig kurant å få til.

Hvor kommer ME/TME til kort? Ole P. Ingebrigtsen 26. juni 2024 kl.1934 #397527 (#397520) Vist 524 ganger Lik innlegget
 

Kan jo være såpass enkelt som at lokene er teknisk temmelig like Di4, og omtrent samme alder, så de tekniske utfordringene som oppstår på Di4 også vil oppstå på ME?

  Hvor kommer ME/TME til kort? Jan Arne Rødland 26. juni 2024 kl.2001 #397529 (#397527) Vist 529 ganger Lik innlegget
 

Hvis ME/TME er forholdsvis like Di4 vil jo verkstedpersonalet kjenne dem godt.
Sikkert ingen ulempe det heller.

    Hvor kommer ME/TME til kort? Terje K 26. juni 2024 kl.2210 #397536 (#397529) Vist 510 ganger Lik innlegget
 

Det står vel fritt opp til SJN å leie inn ME-lok.

Dersom Norske Tog skal forestå dette og ta kostnaden så kan det fort bli en kinkig sak i forhold til de andre kundene av Norske Tog. Både GAN og Vy kan antakelig dokumentere materiellknapphet, dårlig teknisk tilstand og/eller materiell ute for ERTMS-montasje/oppgraderinger. Kan fort medføre en lei presedens for Norske tog en slik sak.

      Hvor kommer ME/TME til kort? Lars Byman 27. juni 2024 kl.2317* #397598 (#397536) Vist 276 ganger Lik innlegget
 

Eller gjøre som NSB. For dagtog og Nattog gikk vell fast med dobbel Di3 på slutten? stopper et, kan det andre forsette. Spørs bare hvem som skal ta regningen. Hvis man hadde tme å multe sammen. Står vell en ledig Tme i Padborg

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.08 sek
I dag 2654 treff på forum10, og 74426610 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13066 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.