Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Plattformen    

Sommerferie i Dalslands kanal? ·3 Nils Chr Hagen 10. juli 2024 kl.1622 #398358 Vist 493 ganger Lik innlegget
 

Jeg var i tvil om det passer her, men moderator får eventuelt stryke det:

Saken er at min bror og jeg har leid en 29 fots båt med 5 køyer på Dalslands kanal fra 3.8 til 17.8.2024. Målet er å besøke hele kanalen fra Vänern og Ed i sør til östervallskog og Årjäng i nord. Det er mye av jernbanemessig interesse der, svingbruer, vippebruer, dressiner, DVVJ, Svanskog og til og med Åmål, hvis man bestiller ekstern transport. Gjøsbubanen er et fremtidig prosjekt som jeg kjenner til.

Det er dessverre nølende deltakelse fra familien for så lang periode i båt. Dermed er det fritt frem for dem som har lyst til å være med på dagsturer, eventuelt kort overnatting. Det er ikke meningen å starte cruisefirma, så alt er gratis fra man kommer til man drar. Redningsvester til voksne og barn has på stedet. Imidlertid kan et kosthold med kaffe, knekkebrød og Fjordland kanskje bli for enkelt for noen. Da kan de ta med seg noe mer gourmet-tilpasset føde/drikke.

Interesserte kan sende melding til 4166 5459. Programmet er ikke planlagt i detalj ennå, og kan dermed påvirkes.

Sommerferie i Dalslands kanal? Nils Olav Glein 10. juli 2024 kl.1925 #398364 (#398358) Vist 434 ganger Lik innlegget
 

Hei Nils Christian !
Så fint at du vil dele dine/ deres opplevelser med andre ! Selv er jeg i Dalsland med gruppen min med engelske(+ en amerikaner ) jernbane-entusiaster i tidsrommet,11.08-15.08.2024.

Vi kommer til og ha base i Ed med bla. grillaftener på landstedet mitt og mye sosialt samvær mellom kanalbåtturer, reiser på DVVJ , damptogtur i Skara og en damp-båt tur i Kornsjø.

Hvis det passer for dere eller oss så hadde det jo vært trivelig om vi kunne treffe hverandre for felles hygge ,enten hjemme hos meg eller på "bryggekanten " over en kopp kaffe.

MVH. Nils Olav.

  Sommerferie etc Nils Chr Hagen 11. juli 2024 kl.1356 #398423 (#398364) Vist 326 ganger Lik innlegget
 

Takk, vi får ta kontakt når der lir på!

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.15 sek
I dag 6956 treff på forum10, og 75130668 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13111 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.