Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Plattformen    

Jeg gjør noe feil, men hva? ·2 Sven Pran 19. juli 2024 kl.1551 #398885 Vist 404 ganger Lik innlegget
 

Som et forsøk på å bli enda mer kjent med forumet har jeg begynt å se gjennom uleste innlegg uansett forum. i 'Jernbanehistorien' var det et innlegg jeg ønsket å kommentere, og trodde jeg hadde fått det til. MEN: 1: Jeg druknet i en lang feilmelding som jeg ikke skjønte noe av, men som tydet på at det var noe fundamentalt i forbindelse med dette innlegget. 2: Innlegget kom tydeligvis uansett inn i forumet. 3. Imidlertid kom innlegget inn en gang til, og den eneste måten jeg fant å avbryte slike gjentakelser var å avbryte og gå helt ut av forumet?
I oktober fikk jeg et lengre opphold på sykehus og ble satt ganske langt tilbake. Tiden etterpå har jeg prøvd å komme noenlunde tilbake i gammel form, men jeg er unektelig fristet til å sitere en klassisk replikk fra mine år i Trondheim: 'Vart du skræmt no?'

Jeg gjør noe feil, men hva? Webmaster 21. juli 2024 kl.0811 #398971 (#398885) Vist 300 ganger Lik innlegget
 

Det er nok ikke du som gjør noe feil, men forumet er plaget av et par ting som vi dessverre ikke har klart å fikse.

Det ene skyldes utenforliggende ting: nemlig dataangrep som gjør at forumet blokkeres for normal trafikk, og da kommer det feilmeldinger av typen "Too many connections" o.l. dersom blokkeringen ikke er 100 %, men nok til å ødlegge for oss.

Det andre skyldes en feil som antagelig delvis ligger i programvaren, som ennå ikke er funnet løsning på, nemlig at noen brukere under noen omstendigheter får sine innlegg duplisert (eller enda mer), noen ganger umiddelbart, andre ganger timer senere. Så langt har vi ingen annen løsning på dette problemet enn at vi som er på bakrommet manuelt fjerner slike innlegg når vi oppdager dem. Vi er klar over at dette irriterer mange brukere, og det er selvsagt beklagelig. Vår oppfordring til alle er likevel når man oppdager at ens innlegg er lagt ut i flere identiske utgaver:

  1. Ikke gjør noe
  2. Tål det, overse det
  3. Som oftes ryddes dette opp i av vi på bakrommet raskt eller etter noe tid

Denne feilen har vært kjent i mange år, og det tas stadig opp. Men volummessig gjelder det noen få promille av alle innlegg. Dessverre synes det å ramme noen få brukere bare, som gjør at vi tror at i hvert fall for disse, kan det være en kombinasjon av måten den enkeltes nettleserprogram (Edge, Safari, Firefox m.v.) kommuniserer med forumet på, og hvordan forumprogrammet "snakker" med disse nettleseren på som er årsaken. Det er gjort mange forsøk på å finne feilen på, uten å lykkes. Fordi dupliseringen bare skjer av og til, og vi så langt ikke har klart å fremprovosere den for å se hva som da skjer, er dette som å lete etter en nål i en høystakk.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.13 sek
I dag 32 treff på forum10, og 76001229 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13183 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.