Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Plattformen    

Dataangrep ·4 Jan Erik Hole 26. juli 2024 kl.1455 #399380 Vist 456 ganger Lik innlegget
 

Hvor sårbare er man vis de kom et dataangrep og satte alt ut av funksjon?

jan erik

Dataangrep Jan Arne Rødland 26. juli 2024 kl.1504* #399382 (#399380) Vist 458 ganger Lik innlegget
 

Alt stopper. Kassaapparatene i butikkene vil slutte å virke for å ta noe vi først kan komme bort i.
Og jeg, som svarer på meldingen din, har ingen PC å skrive på for den er død.

  Dataangrep Jan Erik Hole 26. juli 2024 kl.1520 #399384 (#399382) Vist 454 ganger Lik innlegget
 

grunnen til jeg sa dette er , de finnes personer som kan hacke seg inn på eller kommer med cyberangrep eller andre angrep som vil gjøre at alt blir satt ut av spill for en kort eller lengre tid

og jeg regne med at mye på jernbanen i dag styres av en datamaskin eller noe sånt

og de samme nå vi kjøpe billett på før reisene enten automat eller hjemme og vis de skulle hende noe slik at alt settes ut, så vil tro vi alt vil stopper opp

så hvor sårbare er jernbanen ovenfor et slik angrep

jan erik

    Dataangrep Jan Arne Rødland 26. juli 2024 kl.1843* #399388 (#399384) Vist 461 ganger Lik innlegget
 

Hvis jernbanens datasentral stopper av en eller annen grunn så stopper jernbanen.
Kort og godt: jernbanen stopper. Og selvsagt, du får ikke kjøpt billett heller.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.12 sek
I dag 6661 treff på forum10, og 76024372 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13184 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.