Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Plattformen    

Arne Augestad ·12 Roar 12. sep. 2024 kl.2340* #402706 Vist 829 ganger Lik innlegget
 

I dag kom den triste meldingen om at Arne Augestad gikk bort 3. september. Han var kjent fra en rekke NJK-miljøer. Både Kråkstad i nyere tid og tidligere også fra Toggruppen.
På dette bildet står han forrest og i midten.

Lenke: Bilde fra Østlandets Blad

Arne Augestad Per Frode Hove 12. sep. 2024 kl.2355* #402709 (#402706) Vist 699 ganger Lik innlegget
 

Dette var leit å høre. Vi har mistet en god jernbanekollega og et ivrig NJK-medlem. Jeg husker som alltid positiv, velvillig, hjelpsom og løsningsorientert.Jeg satte pris på at han stadig vekk stakk innom kontoret for en jernbaneprat. Alltid godt humør. De siste årene har helsa plaget ham, men ha så alltid positivt på fremtiden. En bauta innen jernbanen og klubben er borte, men vil bli husket. Vi lyser fred over hans minne!

Arne Augestad Odd Joar Jansen 13. sep. 2024 kl.0002 #402710 (#402706) Vist 684 ganger Lik innlegget
 

Dette var veldig trist. Kondolerer til familien

Arne Augestad Odd Håkon Johansen 13. sep. 2024 kl.0016* #402712 (#402706) Vist 662 ganger Lik innlegget
 

Fikk gleden av å bli kjent med Arne gjennom MJ-miljøet. Hans gode humør og engasjemang innenfor hobbyen var en glede å være vitne til.
Kommer til å savne hans tilstedeværelse på MJ-messer rundt om i landet.
Fred over hans minne!

Arne Augestad Bjørn Halling 13. sep. 2024 kl.1013 #402724 (#402706) Vist 626 ganger Lik innlegget
 

Arne utførte gjennom mange år en betydelig innsats for Norsk Museumstog. I driften, og i vognvedlikeholdet. Hvis en eller annen aktivitet i NMT - sammenheng pågikk, så var Arne der, på Grorud, og andre steder. På Raumabanen var han naturligvis aktiv deltager og organisator. Han sto også bak serveringen i togene, til gjester, og på medlemsturer.
I senere år var han aktiv på Kråkstad, og i modelljernbanemiljø.
Takk for innsatsen, Arne!

Arne Augestad Henrik B. Backer 13. sep. 2024 kl.1334 #402741 (#402706) Vist 575 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Arne Augestad var en person som stod på sent og tidlig for NJK. Den største innsatsen la han ned i NMT, på vedlikehold av vogner forberedelser til kjøreoppdrag og gjennomføring av disse. I tillegg til dette engasjerte han seg andre steder i NJK også. Da NJK flyttet inn de nåværende lokalene på Bryn, engasjerte hans seg i driften av disse. Han var også med i Vognhallprosjektet på Kløftefoss i flere år. På Krøderbanen tok han initiativ til ryddehelgene om høsten for å fjerne uønsket vegetasjon langs banen. Disse har blitt videreført i nærmere 30 år etter at han startet opp. Arne var også interessert i modelltog, og etter hvert ble dette hovedinteressen hans. Arne vil bli husket av mange - hvil i fred!


Beste hilsen Henrik B.

Arne Augestad Ole P. Ingebrigtsen 13. sep. 2024 kl.1522* #402748 (#402706) Vist 547 ganger Lik innlegget
 

Trist. Har utelukkende gode minner fra han fra tida jeg deltok i PS-pakkinger på Bryn og samlinger på "Den Røde Baron".

  Arne Augestad Bjørn Steinar Rekstad 13. sep. 2024 kl.1551 #402751 (#402748) Vist 515 ganger Lik innlegget
 

Kondolerer! Bjørn Steinar

  Arne Augestad Lars Byman 13. sep. 2024 kl.1616* #402758 (#402748) Vist 558 ganger Lik innlegget
 

Jeg kjenner Arne fra den tiden vi begge var og er medlem av Kløfta modelljernbaneklubb. Han sto for Arnes brente vafler når vi hadde åpent hus, men det fikk nå så gå. Han ble medlem i klubben i 2003, jeg noen år seinere.

Jeg og en kompis er på Rømskog nå og da, og hjelper en kar med å bygge modelljernbane på sånn ca 70m2 (rommet er langt større) Arne var naturligvis nyskjerig og ble med.

Han var ut og inn på Ullevål og seinere Ahus grunnet problemer med hjerte. Han hadde nærmest klippekort her dessverre. Han sa til meg her tidligere i sommer, når han satt på med meg. "lars jeg er ikke redd for å dø"


Det hører med at pacemakeren måtte hjelpe han 3 ganger samme natten. Det ble naturligvis registret på Ullevål neste morgen. De ringte han. Som han sa, han stresset ikke. Men fant ut at det uansett var greit å komme seg innover allikevel. Seinere ble det Ahus. Hvor mange ganger han ble lagt inn inn det siste året, vell det har jeg ikke tellingen på. Det ble noen. Til slutt ble det siste så massiv at tiden gikk ut.


Hvil i fred Arne.

    Arne Augestad Roar 16. sep. 2024 kl.1151 #402887 (#402758) Vist 311 ganger Lik innlegget
 

Arne hadde virkelig ni liv. Akkurat som katten.
Han brukte dem opp, ett etter ett, uten å bremse. Uten å la seg stoppe.

Arne Augestad Halvard Hovtun 13. sep. 2024 kl.1601 #402753 (#402706) Vist 512 ganger Lik innlegget
 

Det var en trist melding å lese. Arne tok meg veldig godt imot da jeg starta på Jernbanen i Oslo. Var ekstra stas å finne ut at han også var NJKer! Fred over hans minne.

Arne Augestad Finn Holom 13. sep. 2024 kl.1729 #402762 (#402706) Vist 504 ganger Lik innlegget
 

Det var alltid hyggelig å treffe på Arne og slå av en prat, og han har jeg mange ganger truffet på tilfeldigvis fra Narvik i nord til langt sør. Vi hadde dessuten et fellespunkt, ved at jeg jobbet på samme kontor som faren hans i noen år, da jeg var nyansatt i NSB Baneavdelingen i "Had". Min kondolanse til hans nærmeste, og fred over hans minne.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.27 sek
I dag 696 treff på forum10, og 76265987 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13202 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.