Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Plattformen    

Statsbudsjettet: 2,9 milliarder til vedlikehold ·8 Roar 18. sep. 2024 kl.1006 #402965 Vist 388 ganger Lik innlegget
 

Budsjettlekkasje i dag.

Lenke: Nrk.no

Statsbudsjettet: 2,9 milliarder til vedlikehold Jan Arne Rødland 18. sep. 2024 kl.1154 #402967 (#402965) Vist 333 ganger Lik innlegget
 

Og så får vi se hvordan det ser ut om et års tid. Hvis mangel på arbeidskraft i verkstedene
fører til redusert tilgang på togsett er det ikke sikkert dette hjelper. Den som lever får se.

Statsbudsjettet: Flytoget og Vy slås sammen Tore Haugen 18. sep. 2024 kl.1206 #402969 (#402965) Vist 352 ganger Lik innlegget
 

Også en budsjettlekkasje:

Lenke: NRK: Vy og Flytoget

Statsbudsjettet: 2,9 milliarder til vedlikehold Ståle Ualand 18. sep. 2024 kl.1926* #402986 (#402965) Vist 238 ganger Lik innlegget
 

Da får vi satse på at de snart kommer hit og forteller at det skal en storstilt satsing på å øke kapasiteten på Sørlandsbanen.....

Bane NOR har nettopp publisert beslutning om å erklære strekningen Drammen - Stavanger som overbelastet 24/7 i hele rutetermin R25.

Det samme gjelder Hønefoss - Bergen. Men der har de allerede lekket at de skal starte opp et evighetsprosjekt i vest. Så gjenstår det å se om SV står for løftene sine og presser Ringeriksbanen inn på budsjettet.

BAne NOR må uansett sette seg ned og lage en analyse for hvordan forbedre kapasiteten. Det er et krav når en strekning blir erklært overbelastet.

  Statsbudsjettet: 2,9 milliarder til vedlikehold Jan Arne Rødland 18. sep. 2024 kl.2018* #402988 (#402986) Vist 213 ganger Lik innlegget
 

Det enkleste ville vel være å anlegge noen nye krysningsstasjoner og forlenge noen av de man har? Det burde øke kapasiteten noe.

    Statsbudsjettet: 2,9 milliarder til vedlikehold Ståle Ualand 18. sep. 2024 kl.2145* #403000 (#402988) Vist 197 ganger Lik innlegget
 

Helt klart vil det være enklest å bygge noen nye spor og utvide de man allerede har. Problemet er at tiltak for å øke kapasiteten på Sørlandsbanen ikke er nevnt med ett eneste ord i gjeldende NTP om jeg ikke husker helt feil.

      Statsbudsjettet: 2,9 milliarder til vedlikehold Hans-Ole Sveia 18. sep. 2024 kl.2151 #403001 (#403000) Vist 199 ganger Lik innlegget
 

Er det dette vi kan karakterisere som en stor skybert-faktor? Er kanskje ikke så ukjent fenomen i samferdselspolitikken innimellom eventuell kakespising ved åpning av nye anlegg?

        Statsbudsjettet: 2,9 milliarder til vedlikehold Jan Arne Rødland 18. sep. 2024 kl.2245 #403004 (#403001) Vist 189 ganger Lik innlegget
 

Alltid mye mer spennende å åpne nye anlegg enn å innvie et nytt krysningsspor på Bergensbanen.
Neste høst får vi se hvordan det går i Vestfold når Nykirke-Barkåker åpnes, samt ombygd Drammen.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Plattformen »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.24 sek
I dag 12845 treff på forum10, og 76278136 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13202 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.