Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Forumverkstedet    

Låst visningsbredde på bilder ·5 Carl Fredrik Tjeransen 23. mai 2024 kl.1904* #395335 Vist 514 ganger Lik innlegget
 

Jeg leser ofte forumet på telefonen. Dette går stort sett veldig bra siden teksten innleggene tilpasser seg til skjermbredden på telefonen. Med en gang det er postet et bilde i tråden, så blir det straks vanskeligere. Det virker som om måten bilder blir publisert overstyrer "content="width=device-width" " slik at bildet alltid vises i full bredde. Da blir resten av siden tegnet opp med pikselbredden for bildet og jeg må scrolle fram og tilbake for hver linje. Det blir ikke spesielt leservennlig.

Er dette noe som også andre sliter med, eller er det noen innstillinger på min telefon som skaper problemer?

Jeg bruker en Android telefon og får samme resultat både i Chrome og Samsungs egen nettleser

Får ikke logget inn med iOS Edvard Vefferstad 23. mai 2024 kl.2005 #395340 (#395335) Vist 544 ganger Lik innlegget
 

Har skjedd noe med innloggingen til iOS som gjør at jeg ikke får logget inn på medlemsidene på farten. Når jeg taster inn passordet til dialogboksen, kommer den bare tilbake igjen blank. Har testet med tre forskjellige nettlesere, men løsnigen til slutt har vært å endre URL-en til aut=0.

Låst visningsbredde på bilder Tore Halland 23. mai 2024 kl.2120 #395342 (#395335) Vist 539 ganger Lik innlegget
 

Har samme problemet. Har bare prøvd Samsungs nettleser, og blir nesten glad hvis tråden ikke har bilder når jeg leser på telefon.
Men bruker helst PC selv om jeg ikke får logget inn lenger annet med den litt upraktiske TorBrowser (som jeg bruker nå)

  Låst visningsbredde på bilder Svein Sando 23. mai 2024 kl.2143 #395343 (#395342) Vist 611 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Dette er litt rart. For normal standard for påloggede er at bildene vises i lite format på 500 pikslers bredde. Det er ikke veldig mye. Dette gjelder imidlertid bilder som er lastet opp direkte i Forumet, hvilket jeg mener er godt over 90 % av bildene i innlegg.

Med det finnes innstillinger for bildebredde i hver enkelts brukerprofil, men det gjelder nok ikke disse 500-pikslers bildene, men når du ber om dem i støre størrelse (klikk på lupa til venstre for bildet). Uansett denne innstillingen finner du her på brukerinnstillingsskjemaet nedenfor. Se særlig post 27 som kan slå av eller på denne små-bilde funksjonen. Sørg for at den står på "Liten".

t252840-brukerinnstilllinger.jpg

    Låst visningsbredde på bilder Carl Fredrik Tjeransen 24. mai 2024 kl.1645 #395362 (#395343) Vist 540 ganger Lik innlegget
 

Flott. Det løste mye av problemet. 500 piksler er visst mer enn det nettleseren tegner opp når det ikke er bilder, men det er fortsatt lite nok til at teksten blir lesbar.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.26 sek
I dag 1179 treff på forum10, og 76391530 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13207 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.