Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Forumverkstedet    

Innlegg fikk ikke med seg bildene ·7 Nils Chr Hagen 13. juli 2024 kl.1646 #398541 Vist 332 ganger Lik innlegget
 

I innlegget om Verdal industrispor fikk jeg lastet opp de fire bildene som skulle være med. De la seg i fotosamlingen og jeg endret til individuell tekst på alle. Men så kom jeg til å gå ut av forum før publisering ved å trykke på feil sted. Dermed ble innlegget slettet, og jeg måtte skrive innlegget på nytt. Men nå skal bildene som hører med tas opp fra fotosamlingen. Hvordan gjøres det?

Om å få med seg bildene Svein Sando 13. juli 2024 kl.1947 #398548 (#398541) Vist 345 ganger Lik innlegget
 

Det er ikke vanskelig:

  1. Noter numrene på bildene i Fotosamlingen. Det er et 6-sifret heltall for tiden.
  2. I innlegget du skriver legger du inn kode for å sette inn et vilkårlig bilde fra Fotosamlingen ved hjelp av denne syntaksen:
  3. <foto 123456> der 123456 erstattes med det aktuelle fotonummeret<
Denne metoden kan brukes generelt f.eks. hvis man vil sette inn et bilde på et bestemt sted i selve teksten.

  Om å miste tråden Kurt Hål. 19. juli 2024 kl.1351 #398875 (#398548) Vist 288 ganger Lik innlegget
 

Det er noe som skjer og virker som en uløst konflikt .

Når en tråd er ferdig skrevet, bildene lastet opp via tråden, så skal man da ( fordi man ikke har åpent fotosamlingen ennå ) åpne et nytt frittstående vindu i Win 11 - og "bang" -
, der er da tråden med tekst og opplastede bilder blitt borte. Kanskje logisk ( ?) fordi tråden ennå ikke var annet enn forhåndsvist, men IKKE opplastet .
Brukerfeil eller en program fix som kan fryse en ikke opplastet tråd enn så lenge?

Går jo, skrive ny tråd og angi '(foto-9999)' diverse ganger.

    Om å miste tråden Roar 19. juli 2024 kl.1404 #398876 (#398875) Vist 319 ganger Lik innlegget
 

Greieste metode for å legge ut innlegg med tilhørende bilder, er å skrive innlegget, laste opp bildene og så poste innlegget. Deretter gå inn på hvert enkelt bilde og legge inn informasjon om sted, materiellnummer og tognummer.

Minst mulig risiko for at man gjør noe feil sånn at hele innlegget bare blir borte og man må begynne helt forfra.

      Om å miste tråden Kurt Hål. 19. juli 2024 kl.1415* #398877 (#398876) Vist 344 ganger Lik innlegget
 

Greit nok,
men hvis du helst vil ha bildene ferdig med tekst og diverse før opplastning av tråden og visning, da har det hent noen ganger at jeg ikke gjør et annet grep, - nemlig (lagre) "kopiere" det som er skrevet, for så å kunne lime inn igjen når man ser alt er borte ..

Men det er også en negativ måte å dekke over mangler ved eget eller andres datasystemer.

    Om å miste tråden Svein Sando 21. juli 2024 kl.1001 #398975 (#398875) Vist 243 ganger Lik innlegget
 

Hvis du vil være i redigeringsmodus med innlegget, og samtidig gjøre noe med opplastede bilder, så gå til Fotosamlingen ved å åpne nytt vindu eller fane slik at du får opp en parallell ved siden av innlegget som er under redigering.

"Opplastede bilder blir borte." Nei, det gjør de ikke. Er bildet lastet opp under innleggskriving, så er bildet lagret i Fotosamlingen. Men koblingen på Fotosamlingen mellom innlegg og bilde er ikke lagret før innlegget også er lagret/postet. Dersom innlegget under redigering mistes, så vil kobling fra bilde til innlegg også være tapt for alltid, men omvendt kan man altså alltid koble foto til et innlegg, dine egne fotos i Fotosamlingen eller andres.

      Om å miste tråden - kobling tap for alltid Kurt Hål. 21. juli 2024 kl.1410 #399002 (#398975) Vist 277 ganger Lik innlegget
 

For mitt vedkommende var det her mangel på selvoppdragelse som gjorde at Fotosamlingen ikke var tatt tatt frem som ett nytt sideoppslag . Nytt søk og nytt oppslag overtar da. Det skjer vel på samme måte på smartenheter, hvis man ikke åpner for en ny fane. Så feilen er nok min - utilpasset programlogikken!

Det siste om at kobling mellom bilder og selve tråden går tapt, er nok enkelte ganger en uting. 👽
Skal absolutt ikke plage deg om det nå igjen. 🇳🇴
(i dette tilfellet også uvesentlig om bildene vises tilknyttet tråden, - et kort selvstendig innlegg om sør-vestbanen fremdeles er liv laga "GoAhead - sammen er vi sterke")

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.11 sek
I dag 492 treff på forum10, og 76374594 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13207 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.