Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Forumverkstedet    

Krysspostinger mellom TXP-kontor og Plattformen ·9 Dag Cato Skårvik 20. sep. 2024 kl.2257 #403104 Vist 204 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Dersom noen kryssposter mellom disse to rommene vil jeg som ikke er NJK-medlem ikke være i stand til å lese innleggene og dermed få dem fjernet fra "Usette nyeste i A-rom"

Jeg har to slike i mine Usette nyeste-liste. Siden tar av den grunn uforholdsmessig lang tid å laste. Faktisk opptil flere minutter. Dette er meldt inn via meldingsskjemaet for lenge siden.

De to innleggene det er snakk om er:
#355505
#355827

Krysspostinger mellom TXP-kontor og Plattformen Svein Sando 21. sep. 2024 kl.1120 #403113 (#403104) Vist 167 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Kan du være mer spesifikk hva jeg skal gjøre med de to innleggene?

  Krysspostinger mellom TXP-kontor og Plattformen Ståle Ualand 21. sep. 2024 kl.1552 #403128 (#403113) Vist 157 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Det enkleste er generelt å droppe muligheten for å poste et innlegg i flere rom samtidig. Eg kan ærlig talt ikkje fatte behovet.
Du ser jo hva det medfører når det fra tid til annen postes innlegg i rom med ulik tilgangsnivå.

Skribenten får velge hvor det er mest passende å poste et innlegg og holde seg til deg. For meg som konsekvent leser ved å bruke "Usette nyeste" så er det helt knekk likegyldig hvor man har postet noe.

  Krysspostinger mellom TXP-kontor og Plattformen Dag Cato Skårvik 21. sep. 2024 kl.1727 #403137 (#403113) Vist 155 ganger Lik innlegget
 

Først og fremst fjerne dem fra min "Usette nyeste" siden jeg ikke får åpnet dem og dermed merket dem som leste.
I mitt hode var det åpenbart. Men som du også tidligere har skrevet er det ikke bestandig det som for skribenten er soleklart er like åpenbart for leseren smiler

Dernest må det vel regnes inn som en bug i forumet? Innlegg postet for medlemmer skal ikke synes for ikke-medlemmer.
Av der kommer at dersom kryssposting til rom for ikke-medlemmer i framtiden fortsatt skal være mulig bør slike innlegg med undersvar da være åpne også for ikke-medlemmer. Alternativt bør de være skjult for ikke-medlemmer.

Det enkleste sånn rent programmeringsmessig er vel å fjerne muligheten for kryssposting helt. Behovet burde vel ikke være tilstede?

    Usette nyeste ? Sven Pran 21. sep. 2024 kl.1826 #403140 (#403137) Vist 138 ganger Lik innlegget
 

Dette bringer for meg frem et ønske når jeg loger meg inn på forumet:
Er det mulig å konfigurere min profil slik at jeg allerede har valgt 'Usette nyeste' og slipper å (manuelt) endre til dette som min første aktivitet etter pålogging?

    Krysspostinger mellom TXP-kontor og Plattformen Svein Sando 22. sep. 2024 kl.0047 #403166 (#403137) Vist 133 ganger Lik innlegget
 

Det enkleste sånn rent programmeringsmessig er vel å fjerne muligheten for kryssposting helt. Behovet burde vel ikke være tilstede?

Siden noen faktisk kryssposter, så synes tydeligvis disse at dette er en grei mulighet.

Men jeg må lage en sperre mot å kryssposte mot rom som ikke er åpne for alle. Skal se hva jeg får gjort ut på søndagen.

      Til Dag Cato Svein Sando 22. sep. 2024 kl.0856* #403169 (#403166) Vist 127 ganger Lik innlegget
 

Dag Cato: Se om de to innleggene som forstyrrer er borte nå.

        Til Dag Cato Dag Cato Skårvik 22. sep. 2024 kl.1522 #403191 (#403169) Vist 115 ganger Lik innlegget
 

Da er begge postingene borte og "Usette nyeste" laster betydelig raskere. Takk for hjelp og respons

      Krysspostinger endret Svein Sando 22. sep. 2024 kl.1128 #403177 (#403166) Vist 107 ganger Likt av 2 Lik innlegget
 

Da er krysspostingsmuligheten redusert til bare å være mulig mellom rom er tilgjengelige for alle.

Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Forumverkstedet»: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.28 sek
I dag 15687 treff på forum10, og 76373697 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13207 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.