Forumbanner975 NJK NJK Forum NJK NJK Forum
Om Forum Forskningsavd. Materielldata  Stasjonsdata  Stedsdatabasen  Brodatabasen  Nyheter  Fotosamlingen  Logg inn 

Logg inn Fordel som innlogget Hjelp Driftsmelding Rommets bruksvilkår Fildeling | Rom: Romoversikt

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier

Visning av en hel tråd i Trikken    

Besøk hos ZET 09.2018 ·1 Kjetil Ryen 25. sep. 2024 kl.1637* #403389 Vist 37 ganger Likt av 1 Lik innlegget
 

Basen og jeg vurderte å skrive en artikken om trikken i Zagreb til Lokaltrafikk og reiste til Zagreb i begynnelsen av september 2018 og ble godt mottatt etter å ha nmeldt besøket på forhånd. Desverre var det en journalist fra Informasjonsavdelingen som ble vår guide på hovedverkstedet og denne jorunalisten visste skuffende lite om trikker og trikken i Zagreb.

forstørrt255765-20180903_110112.jpg

Hovedverkstedet for trikken i Zagreb
3. sep. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255766-20180902_131901.jpg

TMK 2274 en av 140 store leddvogner
2. sep. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255767-20180831_094124.jpg

Motorboggi på TMK 2200
31. aug. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255768-20180831_094236.jpg

Motor til TMK 2200
31. aug. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255771-20180831_094410.jpg

Skivebrems og bremsesylinder på motorenden på en TMK 2200
31. aug. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255772-20180831_094539.jpg

Karftoverføring fra motor til de to hjulene med utvendig "aksel" som synes godt på bildet av motorboggien
31. aug. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255773-20180831_094837.jpg

Motor med bremseskive
31. aug. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255774-20180831_094854.jpg

Basen til venstre dertetter Bosko fra Koncar PT (transformatorfabrikk for store krafttransformatorer), jorunlaisten (Husker ikek vannet) og Antonia som er Teknisk sjef på Koncar PT.
31. aug. 2018
foto: Kjetil Ryen

forstørrt255775-20180831_095218.jpg

Motorrotorer før balansering. Dette er asynkronmotorer så rotoren er ikke ankeret som på en likestrømsmotor. Ankeret er alltid den fordelte viklingen som på en asynkronmotor er statorviklingene.
31. aug. 2018
foto: Kjetil Ryen
Utskriftsvennlig

= Forstørr bildet |

«Trikken »: Åpnede tråder | Trådtopper | Nyeste | Flere rom: Alle nyeste | Serier
Mer om forumet og brukervalg
Logg inn | Glemt passord? | Romvelger gjest Startsiden |
Forumadministrator: webmasterErstatt dette bildet med krøllalfanjk.no | Et nettsted drevet av Norsk Jernbaneklubb - Web-avdelingen © | Denne prosessen har tatt 0.16 sek
I dag 12559 treff på forum10, og 76386661 totalt siden 24.11.2008 23:37. Dagsgjennomsnitt: 13207 treff · Statistikk Siste måned

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.