Innlegg i Plattform

Vestfoldbanen - arbeidet i stengeperioden

Skribent: Hans Morten Tamnes
Skrevet første gang: 6. nov. 2011 kl.1804
*Endret: 18. des. 2011 kl.1737
#108177 vist 639 ganger

Innloggede brukere ville her kunne se
bilde av skribenten hvis det er lagt inn.

I denne tråden har jeg til hensikt å oppsummere det arbeidet som er gjort i løpet av de seks ukene Vestfoldbanen har vært stengt sør for Holmestrand. Jeg har postet flere tråder om dette arbeidet, nederst i dette innlegget er linker til de andre trådene samlet.

For å gjøre det litt enklere for de som ikke har detaljkunnskap om geografien i landets nest minste fylke, lar jeg mitt selvtegnede kart følge også denne tråden.

forstørrt134573-VestfoldbanenKart_Tbrg-Barkaaker_farger.jpg

Skissen viser på en (særdeles) enkel måte tidligere, nåværende og kommende jernbanetraseer i området Barkåker – Tønsberg. Den skal på ingen som helst måte oppfattes som riktig hva betreffer målestokk eller noe annet kartteknisk, dens eneste formål er å gi leseren en form for forståelse av hva som er hvor og i hvilken rekkefølge. Kilometerangivelsene er hentet fra Banedata 2004 og er gjeldende frem til omleggingen.
foto: Hans Morten Tamnes

Beklageligvis har jeg ikke rukket å følge opp med innlegg fortløpende, men jeg håper allikevel at dette kan ha interesse for forumets lesere. I det minste vil det vel kunne ha interesse i et litt lengre perspektiv. Uansett, her er linkene til de øvrige trådene.

Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg, postet 10.7. (For ikke innloggede: Vestfoldbanen; det nye dobbeltsporet Barkåker - Tønsberg)

Vestfoldbanen Barkåker - Tønsberg - en epoke er over, postet 25.9. (For ikke innloggede: Vestfoldbanen Barkåker - Tønsberg - en epoke er over)

Vestfoldbanen - dagen før dagen for Barkåker-Tønsberg, postet 6.11. (For ikke innloggede: Vestfoldbanen - dagen før dagen for Barkåker-Tønsberg)

Vestfoldbanen - første tog på nytt dobbeltspor, postet 7.11. (For ikke innloggede: Vestfoldbanen - første tog på nytt dobbeltspor)

Vestfoldbanen - offisiell åpning av dobbeltsporet, postet 20.11. (For ikke innloggede: Vestfoldbanen - offisiell åpning av dobbeltsporet)

Mvh
Hans Morten
Høyt og lavt i anleggsområdene

Vis menyer

= Forstørr bildet |

Forumet STASJONEN – Et virtuelt møtested for jernbaneinteresserte. Her diskuteres både allmenne jernbanespørsmål og foreningssaker i Norsk Jernbaneklubb.